- In 2023 (29 april – 29 mei) ‘Harold Van de Perre in veelvoud’. Huldetentoonstelling met hoofdzakelijk nieuwe werken: tekeningen, aquarellen, pastels, acryl en olieverfschilderijen en glasraam projecten. In het Stadhuis van Dendermonde. Meer details: zie rubriek Nieuws.
- In 2016 /2017 ‘Van het oude naar het nieuwe’. Samenvattende retrospectieve & nieuw begin met olieverfdoeken. Oud Stadhuis, Oudstrijdersplein 6, Ninove.
- In 2013 ‘Verlangen naar schoonheid’, retrospectieve tentoonstelling in het Provinciaal Cultuurcentrum Caermersklooster te Gent Tekeningen, aquarellen, pastels, olieverven, glasramen, kunstboeken en kunstdocumentaires
- In 2002 “Huldetentoonstelling” in het stadhuis van Dendermonde
- In 2001 groepstentoonstelling “Internationaal Aquarelfestival” in galerij Campo-Campo te Antwerpen
- In 2000 groepstentoonstelling”Groep Kallipège” in het Stedelijk Museum te Sint-Niklaas
- In 1997 overzichtstentoonstelling in de galerij van de Sint-Peter en Paulusvesting te Sint-Petersburg
- In 1994 groepstentoonstelling “Klassieke schoonheid” in het Kon. Museum voor Schone Kunsten te Antwerpen
- In 1993 “Tekeningen en aquarellen” in de BBL Gulden Sporen te Kortrijk
- In 1992 “Aquarellen : Russische impressies” in het Dostojevskymuseum te Sint-Petersburg
- In 1987 “Tekeningen en aquarellen” in Galerij Aksent te Tielt
“… Aquarelkunst is een voortdurende omgang met vlotheid en beheersing, een zuinig vrijlaten van de witpartijen, een respect voor de papierkorrel, een tactisch afdekken en afduwen van verf, en dit alles gebeurt vlug op de vochtige drager. Vooral in dit lossere werk toont Van de Perre zich een zeldzame meester…”
Fernand Bonneure in de Standaard, 1987
-
- In 1985 groepstentoonstelling “Figuratief tekenen in Vlaanderen” in de BBL Gulden Sporen te Kortrijk
- In 1981 “Tekeningen en aquarellen” in CC-Westrand te Dilbeek
- In 1977 groepstentoonstelling “Oost-Vlaamse glasraamkunstenaars” in het Stedelijk Museum te Sint-Niklaas
- In 1976 “Tien jaar tekenen” in de ASLK-galerij te Brussel
“… Van de Perre is een van die zeldzame kunstenaars die de tekening als genre beoefenen. Twee thema’s bij hem: de vrouw en het landschap; en het is met zijn opulente uitbeelding van naakten en zijn tedere, bijna transparante benadering van zwangere vrouwen dat Van de Perre zijn eerste bekendheid verwierf. (…) Meer en meer verdwijnen dan ook de lijnen uit zijn landschappen en Van de Perre gaat als het ware nog slechts wat bruine sepia op zijn blad “wasemen”, waar hij dan met de broodgom aanvankelijke structuurlijnen en later alleen nog meer licht in gomt…”
Lowie Wijnants voor BRT 3, 1975